Kronprinsessan dissar Svenska Designers?

– Jag bär svenska kläder så ofta som jag kan. Men när jag är ute i officiella sammanhang så finns det helt enkelt inget svenskt som passar. Jag kan inte komma med vilken utstyrsel som helst när jag arbetar, säger hon.


Och trots att prinsessan under torsdagens invigning visade upp sig i en lila kreation av Anna Holtblad, passar sig inte det typiskt svenska i alla officiella sammanhang:


– Jag tycker det är kul med mode och att det finns så många kreativa designers, säger Victoria uppriktigt. Och det är min plikt att stötta svenska designers och den svenska modeindustrin så gott jag kan. Men även om jag tycker det är kul att titta på haute couture, så är det inget som jag någonsin skulle ha på mig själv.


– Nej. Men jag tycker att de (svenska designers) borde tänka lite mer på mig och ordna kläder åt mig, säger kronprinsessan med ett skratt.








//Biinnjjoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0