HEMMA

Äntligen är jag hemma!
Skolan var bra då vi först hade vi So efter det vart det mor Friskis & Svettis och sen drog jag och Matilda till Mc Donalds och sen mot matten och det var den dagen...nästan.

Om jag skulle ta den bussen jag brukar ta hem skulle jag få byta i Almunge och jag skulle få gå av vid Almunge skolan och vänta på nästa buss. Men jag gillar inte att vänta på bussen där eftersom typ alla i Almunge skolan slutar den tid då jag kommer och då blir det fullt med folk.
Men iallafall
Jag gick mot 809 till Almunge när jag hörde atten blå buss sa "776 mot Norrtälje" flera gånger,
Så jag tänkte ja jag kan ju ta den bussen hem och den bussen brukar inge Almungebor åka jeei!
Allt flöt på jätte bra, tills vi kom till E4 då bussen styrde mot Stockholm!
Men jag tänkte äh, jag åker vidare och ser vart jag kommer någonstans.
Efter någon halvtimme kolla jag ut genom fönstret och såg att det stor NÅGONTING knivsta så jag bah fint jag tror jag är i Knivsta (Y)
En halvtimme efter det kommer jag till en rondell där det står tre skyltar på den vänstra stod det Almunge på skylten raktfram stod det Norrtälje och på den högra stod det Stockholm. Jag vart sjuk glad när bussen svängde mot Almunge men insåg sen att bussen saktade ner och svängde in i en slinga för att släppa av några passagerare.
Men jag kolla ut och såg att på busshållplatsskylten stod det 806 knutby så jag klev av snabbt och vänta på 806. Efter en liten stund satt jag på 806 påväg mot Almunge. När jag kom fram till skolan såg jag att det var mycket folk och tyckte det var konstigt så jag kolla klockan och såg att den var TREEE!!!! så alla i Almunge hade slutat och skulle ta bussen hem, GUD ÄLSKAR MIG FÖRMYCKET IBLAND!!!!

Aja nu är jag hemma iallafall och senare ska jag på träning i Johannesbäck.

Ha det bra
Så ses vi snart

//Biinnjjoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0